Connect with us

Breaking News

ALERTĂ! Trei sferturi dintre profesori și părinți și peste jumătate dintre copii consideră necesară redeschiderea școlilor

Published

on

ALERTĂ! Trei sferturi dintre profesori și părinți și peste jumătate dintre copii consideră necesară redeschiderea școlilor 1

Cei mai mulți dintre părinți (78,4%) și profesori (73,1%) consideră că elevii trebuie să revină cât mai curând în băncile școlii, unde e nevoie de o
regândire a programei școlare (80,9%) și de măsuri de educație remedială (43,7%).

În ceeace-i privește pe copii, 56,8% dintre ei se declară în favoarea redeschiderii școlilor, potrivit
unui sondaj de opinie derulat de Organizația Salvați Copiii pe parcursul lunii decembrie.
În privința revenirii la școală, datele complete ale anchetei online relevă că:

➢ 56,8% dintre elevi se pronunță în favoarea redeschiderii școlilor, în vreme ce 23,5%
preferă menținerea formatului online.

➢ 78,4% dintre părinți consideră necesară redeschiderea școlilor, în vreme ce doar
12,7% spun că preferă ca școala să fie menținută online.

➢ Doar 14,2% dintre profesori consideră că școala trebuie să rămână online, în vreme
ce 73,1% dintre cadrele didactice consideră necesară revenirea în bănci. Restul se
declară nehotărâți.

Cu privire la condițiile pe care școlile trebuie să le îndeplinească, pentru ca redeschiderea să
fie făcută în condiții de siguranță, cei mai mulți pun accentul pe existența materialelor
igienico-sanitare, dar o condiție importantă este și evitarea aglomerației în spațiile limitrofe
școlilor, după cum urmează:

➢ 83,5% dintre respondenți consideră că asigurarea condițiilor igienico-sanitare este o
condiție necesară pentru deschiderea școlilor.

➢ 69,8% spun că e nevoie de asistență medicală în toate școlile.

➢ 59,3% dintre cei intervievați vor să fie luate măsuri pentru evitarea aglomerației în
jurul școlilor.
➢ 45,3% consideră că e necesară reducerea numărului de elevi din clase.
➢ 44,8% consideră că e nevoie de transport sigur către și dinspre școală.
Odată reluată activitatea didactică în școli, devine imperioasă recuperarea materiei și
acoperirea decalajului educațional pentru copiii vulnerabili, care nu au avut o participare
reală la educația online.

➢ 80.9% consideră utilă revizuirea programei școlare, cu accent pe materia esențială.

➢ 43,7% spun că sunt necesare intervenții de sprijin pentru cei care nu au reușit să
participe real la educația online.

➢ Un procent mic – 10,2% – se pronunță pentru prelungirea duratei cursurilor în acest
an școlar.
Sondajul a fost realizat în perioada 7 – 30 decembrie, pe un eșantion neprobabilistic format
din 8.193 de respondenți, dintre care 5811 elevi, 1734 părinți și 648 cadre didactice.
2
RECOMANDĂRI SALVAȚI COPIII ROMÂNIA

Urmând exemplul altor state europene care au pus educația copiilor pe lista priorităților,
Salvați Copiii a solicitat Guvernului României să mențină deschise toate unitățile de
învățământ preșcolar și clasele 0-4, asigurând totodată măsurile de siguranță și materialele
sanitare (măști, dezinfectanți etc.) necesare pentru prevenirea răspândirii COVID-19 în
școală și în comunitate și aplicând scenariul galben ori verde, în funcție de gradul de
aglomerare a grupelor de copii la clasă.

Pentru elevii mai mari (învățământ secundar sau liceal), revenirea lor în spațiul școlar
trebuie să constituie o prioritate, mai ales în localitățile mai puțin afectate de pandemie și în
școlile unde numărul redus de elevi permite distanțarea fizică de cel puțin 1,5 m între elevi.

Atât organizațiile care promovează drepturile copiilor și educația incluzivă, cât și specialiștii1
au atras în mod repetat atenția asupra faptului că este nevoie de o evaluare serioasă a
impactului pe care l-au avut închiderea școlilor și accesul inegal la internet și tehnologie,
recomandând ca profesorii să fie încurajați să evalueze rămânerile în urmă și să
fundamenteze planuri de remediere pentru elevii care nu au avut sau au avut un acces
limitat la învățarea on-line.

Orice amânare a acestor evaluări sau a implementării unor
măsuri remediale adaptate nevoilor fiecărui elev și comunități școlare nu va face decât să
adâncească pierderile de învățare, condamnând numeroși elevi din grupurile vulnerabile la
insucces școlar și risc major de părăsire a școlii.

Din această perspectivă devine crucială extinderea progresivă a programelor de tip „Școală
după școală”, cu un program de la 8.00 la 16.00/17.00 și o masă caldă.

O importanță majoră o au însă și respectarea măsurilor de prevenție în proximitatea
unităților de învățământ, mai ales de către adulții care însoțesc copiii către și de la școală,
precum și asigurarea unor alternative sigure de transport pentru copiii care frecventează
grădinițe sau școli aflate la distanță de domiciliu.

O măsură imediată ar trebui să o constituie asigurarea transportului școlar, nu doar în
mediul rural, ci și în cel urban, prin achiziționarea de microbuze școlare și angajarea de
șoferi, folosind modelul transportului clienților marilor rețele de magazine.

Pentru a putea asigura un număr redus de elevi în grupă sau clasă în învățământul preșcolar
și primar, dar și condiții sanitare corespunzătoare în unitățile de învățământ sau intervenții
adaptate de educație remedială pentru elevii care nu au acces sau au un acces limitat la
educația online, este nevoie de suplimentarea personalului didactic și nedidactic, pe baza
unei analize de nevoi derulate în toate unitățile de învățământ și pregătirea acestora pentru
dobândirea de competențe digitale și abilități de comunicare la distanță.

loading...

Popular